Začína sa éra nového muža

14. listopadu 2007 v 16:24 |  chalani

Začína sa éra nového muža

Ozajstný muž sa vracia. Čoraz viac mužských konzumentov totiž znechucuje zobrazenie muža ako uhladenej citlivky alebo neschopného neotesanca, ako ho vykresľujú televízne programy a reklamy, tvrdia autori novej knihy o marketingu nazvanej Budúcnosť muža.

Ak chcú pracovníci marketingu osloviť mužov, budú musieť prehodiť výhybku a prihovoriť sa ich mužských tendenciám - aj keď definícia "mužskosti" je v súčasnosti nejasnejšia než kedykoľvek predtým. "Máme zúfalý nedostatok dobrej reklamy pre mužov," hovorí Marian Salzmanová, riaditeľka strategického obsahu reklamnej agentúry JWT a spoluautorka knihy Budúcnosť muža. Marketing urobil z heterosexuálneho muža bytosť, ktorá do seba prijala koncept ženskosti a začala sa zaujímať o svoj vzhľad a štýl do takej miery, ktorá sa zvyčajne spája s kultúrou homosexuálov. Na tento typ muža sa vžil trendový výraz metrosexuál. S tým však nie je spokojná väčšina mužov, ktorí sa do takéhoto modelu nevedia vžiť a obraz muža ponúkaný v reklame považujú za úplne odtrhnutý od reality. Tento názor vyjadrujú až dve tretiny mužov. Salzmanová si myslí, že čas metrosexuálneho muža lakujúceho si vlasy či pestujúceho si nechty sa skončil a bude musieť ustúpiť novej odrode mužskosti.
Napríklad ako bývalý prezident USA Bill Clinton či írsky rockový spevák Bono, no určite nie staromódny tvrdý chlap ako z reklamy na Marlboro. Nový typ muža sa volá "ubersexuál" - muž, ktorý sa nevzdáva svojej emocionálnej stránky, no napriek tomu si zachováva svoju mužskosť, hovorí Salzmanová. Je to muž, ktorý sa lepšie cíti so svojou mužskosťou, no má súčasne záujem o vytvorenie partnerstva so silnou ženou. Bill Clinton je príkladom takéhoto muža, keďže podporuje politické ambície svojej manželky, americkej senátorky Hillary Clintonovej. Do modelu spadá aj guvernér Kalifornie Arnold Schwarzenegger ani nie tak svojou kulturistickou minulosťou ako skôr svojím sobášom s Mariou Shriverovou, bývalou novinárkou a členkou slávnej politickej rodiny Kennedyovcov.
Unisexové trendy v móde i spoločnosti podľa Salzmanovej už končia a ľudia sa sami navracajú k svojmu prirodzenému pohlaviu. Hoci novodobý muž má tiež záujem o svoj vzhľad a v porovnaní s minulosťou sa oveľa viac spolupodieľa na aktivitách v domácnosti, už nepôsobí žensky ako metrosexuál a stále z neho vyžaruje jeho mužská energia.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama